Bokslut

När till och med tiden lägger sig som en hora på gatan jag växte upp. När till och med döden ger upp som ett kapitulerat folk. När även jag ger mig och andas morgondagens defaitism. Då ska jag ge mig av, avsluta det oavslutade. Jag ska ta tillbaka varenda känsla jag lånat till kullerstenarna, havet, barerna, institutionerna. Allt ska jag ta tillbaka, allt ska jag ha – ett lån är ett lån.



Minns du när vår skola brann, när vi var små? Minns du, att vi stod där, tittade på askan och allt luktade brandrök. Vi blev vuxna där vid det svedda träet och sirenerna och jag gav ett löfte till staden, att jag aldrig kunde bli kvar, att andningen blir svårare här.  Det finns inget som är mer passande att i minnet återvända dit, till den dagen när vi blev tillräckligt gamla för att förstå att staden är en falsk förespelning från fundamentet uppbyggt på svek och ånger och byggt av herrar med tvinnade mustascher och döda själar.
Det här få bli ett sista inlägg, ett bokslut. Nu börjar något nytt, något äkta.

 


Kommentarer
Postat av: Simon

Kanske dags för en ny blogg då?

Resor MED mål. ?!

2011-03-30 @ 16:07:04
URL: http://simonsjidder.blogg.se/
Postat av: viola

ta aldrig bort den här bloggen

2011-04-07 @ 11:36:16
Postat av: Angelica

Vill ju ha mer...

2011-04-07 @ 23:06:37
Postat av: A

ikväll är en sån kväll då jag sitter med rödtjut, hörlurar & morrisseys suedehead. Den låten har många gånger fått mig att tänka på dig, fast för längesen ska tilläggas... men iallafall, nu kom den igen, o fick mig återigen att tänka på dig. så synd att du inte skiver mer här.

2011-04-12 @ 21:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0