Ryggradsflöjten (något gammalt)

 Du kommer resa långt bort härifrån
för att gömma dig i nätternas tystnad -
från gatlyktor genom Londons smog
når dig hettan från minna brännande kyssar.

Genom feberheta öknar ska du föra dina karavaner
där lejonen stryker fram och omkring -
jag
ska lägga mina brännheta kinders Sahara
som ett golv under foten din.

Och jag ser dig leende och nyfiken
betrakta
den stilige toreadorens lek
ska plötsligt
min svartsjuka slungas in bland publiken
från den döende tjurens blick

Med förströdda steg går du ut på bron -
och tänker,
där nere i floden blir allting bra.
Då ser du mina ruttnande tänder i vattenblänket,
för Seine under bron
är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0