Min Far

Jag kände aldrig min far när han levde. Jag träffade aldrig honom när jag växte upp.
  Ibland kom det ett brev från nåt behandlingshem med en femhundring i . Det var allt. Ingen berättade om honom, eller ville beskriva hans liv.
  Det var först när han dog, som jag fick en bild av honom. Då ville alla lovorda hans liv - trots att hans liv varit skit och det var det som dödade honom. Livet dödade min far - livet. 
 
Jag har försökt lära känna min far, men jag kommer ingenstans. Jag vet vad han gjort, ställen han besökt, människor vars ikonostas han stampat på eller lämnat ett vacker spår hos - men jag känner inte min far.
Har jag då någonsin haft någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0