Werther-effekten

Jag mår bra. Trots den trista tiden på året, julen, stressen, de mörka dagarna, den kalla snön, de otäcka lussebullarna, den otäcka glöggen.

Man kan få för sig att jag har fruktansvärda humörsvängningar, så är inte riktigt fallet. Mycket av den dikt och prosa jag valt att publicera är inte nödvändigtvis skriven just för stunden (den kan förvisso vara något modifierad). Den kan ha legat och skrotat i skrivbordslådan i dagar, veckor och till och med år. Sålunda speglar den inte alltid min nuvarande sinnesstämning. Jag ville bara klargöra det. Det blir upp till läsarens egna omdöme att avgöra.
  Anledningen till att jag har valt att göra så här, är att jag vill, i den mån det är möjligt, undvika alltför slentrianmässiga inlägg. Det finns sådana med men man kan åtminstone försöka, även om det blir ett fåfängt försök. Ungefär som att hindra lavan vid Pompeji med ett glas vatten.


The Smiths:
Take me out tonight
Because I want to see people and I Want to see life
Driving in your car
Oh, please don't drop me home
Because it's not my home, it's their Home,
and I'm welcome no more
And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die
And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure - the privilege is mine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0